در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت کشور انجام شد.

رونمایی از نرم افزار ارتباط با سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت حفاری.
همزمان با دومین روزکاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، نرم افزار ارتباط با سازندگان داخلی قطعات و تجهیزات صنعت حفاری رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در آیین رونمایی از این نرم افزار که برای نخستین بار در صنعت نفت کشور طراحی و تهیه شده است مهندس حیدر بهمنی بر حمایت مستمر این شرکت از تولید کنندگان و صنعتگران داخلی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

وی گفت: در نتیجه تعامل میان متخصصان این شرکت با سازندگان و صنعتگران داخلی، شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی پژوهشی در یک دهه گذشته بیش از20 هزار قطعه از مجموع 33 هزار قطعات کاربردی در صنعت حفاری بومی سازی شده است.

نرم افزار ارتباط با سازندگان ازسوی مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی حفاری و شرکت علم پیشرو مهراد (ابرایران) تهیه شده است.

رئیس اداره بانک اطلاعات فنی مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت درباره این نرم افزار توضیح داد: نرم افزار تهیه شده از نوع مولتی پلت فرم و تحت وب به آدرس WWW.NIDCMTE.IR
است که در واقع پل ارتباطی میان سازندگان و بخش های مرتبط در شرکت می باشد.

علی جباری گفت: با فعال شدن این نرم افزار، شرکت های سازنده قطعات قادر خواهند بود به صورت مستقیم (آنلاین) نسبت به انجام امور اداری خود اعم از ثبت نام ، وندورلیست (vendor list) ، ساخت قطعات و پیگیری تقاضاهای خود اقدام نمایند.

وی افزود: این نرم افزار قادر به اجرای فراخوان ها، مناقصات و مزایده های شرکت نیز است و از مزیت های آن شتاب بخشیدن به پاسخگویی به سازندگان، شفاف سازی قراردادها، سهولت آمار برداری و تهیه گزارش ها و ارائه اطلاعات دانش فنی مربوط به ساخت است.

جباری اظهار کرد: جلوگیری از اتلاف وقت، دسترسی آسان، فعال بودن به صورت شبانه روزی و پشتیبانی نرم افزار توسط متخصصان شرکت از دیگر مزایای بکارگیری این نرم افزار به شمار می آید.