در ادامه مطلب قبل در مورد نگهداری مشتریان، میخواهیم به بررسی چگونگی جلوگیری از ریزش مشتری و نگهداری مشتریان کنونی مجموعه بپردازیم .
با کاهش ریزش و نگهداری مشتریان عملا بهره وری سیستم بالا رفته و باعث سودآوری بیشتر برای مجموعه شما خواهد شد.

چرا باید دلایل ریزش مشتری را بدانیم؟

شما تا وقتی دلیل یک رخداد را ندانید نمی توانید نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن فرآیند اقدام کنید و با راهکارهای مناسب در صدد بهبود عملکرد خود باشید . پس برای نگهداری مشتریان و تبدیل آنها به مشتری وفادار و جلوگیری از ریزش  یا تصمیم آنها برای ترک شما، با تحلیل رفتار مشتری دلایل ریزش را پیدا و بررسی کنیم.

مشتریان ما از اینکه نیاز آنها را پیش بینی کنیم لذت می برند!

شما باید پارامتر های مختلفی را ثبت، تحلیل و بررسی نمایید تا بتوانید بر اساس آنها رفتار مشتریان را تحلیل و دلایل ماندگاری و ریزش مشتری را بفهمید و با تقویت نقاط مثبت و رفع نقاط ضعف مشتریان خود را نگه دارید .
ما در ابرآیرون به شما کمک میکنیم به ساده ترین شکل و در کمترین زمان به تحلیل رفتار مشتریان خود دست یابید و در نتیجه بهره وری سیستم خود را بالا ببرید.

برای مثال: فرض کنید یکی از مشتریان شما در یک دوره زمانی مشخص کالایی را از شما خریداری میکند حالا اگر شما همزمان با این دوره از او یاد کنید احساس خوب دارای اهمیت بودن مشتری برای شما را دریافت میکند. علاوه بر این او را یادآوری کرده اید که شما فروشنده خوب آن کالا یا خدمات هستید.

در ادامه مثال بالا فرض کنید مشتری شما در آخرین خرید ناراضی بوده و با یادآوری او امکان اعلام نارضایتی از سوی وی بالا می رود و شما میتوانید نسبت به رفع آن اقدام نماید.
در نظر داشته باشید فرآیندهایی از این جنس بسیار اند ما سعی میکنیم در مطالب بعدی به تفصیل به این موارد اشاره کنیم.