حفظ مشتریان کنونی

در همه کسب و کارها تلاش برای بدست آوردن مشتریان جدید  است تا با فروش کالا یا خدمات بیشتر سودآوری مجموعه بیشینه کنیم و از نظر برخی از صاحبان کسب و کار این امر در بالا ترین درجه اهمیت قرار دارد.
اما تجربه ثابت کرده مجموعه هایی که فقط به بدست آوردن مشتریان جدید توجه می کنند شاید با رشد ابتدایی روبرو بشوند اما این رشد مقطعی بوده و کم کم رو به افول می رود.
در نقطه مقابل کسب و کارهایی هستند که بیشترین توجه خود را بر حفظ مشتریان کنونی و بیشینه کردن رضایتمندی آنان گذاشته اند با رشد پایدار و بهره وری یشتر روبرو هستند.

چرا حفظ مشتریان کنونی مهم تر و بهتر است؟

مشتریانی که از هر نظر از برند یا کسب و کار ما رضایت دارند و این احساس را دارند که رضایتمندی آنها مهمترین هدف کسب و کار است دل بسته برند یا کسب و کار شما می شوند، وقتی این اتفاق خوب برای یک کسب و کار رقم خورد مشتریان شما تبدیل به مشتریان وفدار می شوند و علاوه بر تکرار خرید اقدام به معرفی برند به دیگر نزدیکان خود به شیوه های مختلف خواهند کرد.
کسب و کاری که از این موهبت برخوردار است بدون اینکه تلاشی برای بدست آوردن مشتری جدید داشته باشد بصورت خودکار و تصاعدی مشتریان وفادارش افزوده می شوند.
کسب و کاری که بتواند مشتریان خود را حفظ کند بیا به عبارتی درصد بالایی از مشتریان خود را به مشتری وفادار تبدیل کند هزینه های تبلیغات و بازاریابی کمتری را پرداخت خواهد کرد، بلکه هزینه های مذکور برای این کسب و کارها تبدیل به سرمایه گذاری خواهند شد.

حفظ مشتریان کنونی از بدست آوردن مشتری جدید مهم تر و بهتر است!

برای دستیابی به این هدف راههای زیادی وجود دارند که احتمالا خیلی از صاحبان کسب و کارها آنها را انجام میدهند که در مطالب بعدی به آنها اشاره میکنیم.
در نظر داشته باشید برای تحقق این اهداف باید از ابزارهای مناسبی نیز استفاده کرد ، نرم افزار مدیریت کسب و کار آنلاین ابرآیرون یکی از این ابزار هاست که با زیر سیستمهای مختلف شما را در رسیدن به این اهداف یاری خواهد کرد .

منبع : hubspot