ساختار آینده کسب و کارها

در طول تاریخ ساختار بازار و نظام حاکم بر آن دائماً در حال تغییر بوده که این تغییرات بدلیل تاثیر پارامترهای مختلفی مانند توسعه تکنولوژی ، تغییرات اقلیمی ، تغییرات اجتماعی و غیره بوده و هستند .
با توجه به این موارد و علم بر اینکه ساختار بازار دائماً در حال تغییر هست، هر کسب و کاری با نگاه به آینده باید خود را آماده تحولات کند و از آنجا که تغییرات در اقتصاد بصورت انفجاری رخ می دهد کسب و کاری که آماده تحولات نباشد و ساختار خود را با تغییرات جزئی توسعه نداده باشد در زمان بروز تحولات انفجاری بطور کلی از بازار حذف خواهد شد.
برای اینکه بتوانیم آینده اقلیم کسب و کاررا تصور کنیم، باید به تاثیر چند پارامتر راههای ارتباطی آینده ، حامل های انرژی آینده و بستر ارتباط انسانها توجه کنیم.
در دنیای آینده که انسانها ترجیح می دهند از جابجایی فیزیکی خودداری کنند تا در مصرف سوختهای فسیلی صرفه جویی کنند و از تاثیرات مخرب آن جلوگیری کنند، بستر ارتباطی اینترنت نقش پر رنگ تری در ارتباط بین کسب و کار ها و مشتریانشان خواهد داشت و از سوی دیگر با گسترش اینترنت لجستیک حمل و نقل کالا متحول خواهد شد .
اگر بخواهیم کوتاه آینده را ترسیم کنیم می توان گفت نیروی انسانی تا حداکثر امکان بصورت دورکار مشغول به کار خواهند شد ، ارتباط مشتریان با کسب و کار شما بصورت غیر حضوری خواهد بود و وجوه مورد نیاز برای این ارتباط می تواند شامل ارزهای دیجیتال باشد.
در آینده هر کسب و کاری که وابسته به زمان و مکان باشد محکوم به مرگ خواهد بود.

اقلیم کسب و کار در حال تغییرات اساسی است. آیا آماده هستید؟

اقدامات مورد نیاز:

با توجه به شکلی که برای آینده کسب و کارها ترسیم کردیم هر کسب و کاری باید خود را آماده و مهیای شرایط جدید کند تا در آینده علاوه بر عدم آسیب از تغییرات اقلیم کسب و کار از فرصتهای بوجود آمده نهایت استفاده را نماید.
صاحب نظران حوزه کسب و کار برای رسیدن به این مهم پیشنهاد میکنند:

برای تغییرات سازمان برنامه ریزی کنید.
پرسنل خود را آموزش دهید تا با دانش روز مورد نیاز دنیای جدید کسب و کار آشنا باشند و سرعت رسیدن سازمان شما را به حداکثر بهره وری را بالا ببرند.

ابزارهای مورد نیاز برای هماهنگی کامل با اقلیم کسب و کار را در سازمان خود استقرار دهید.
مشتریان خود را با شکل نوین خود آشنا کنید و به آنها اطمینان دهید که بهترین  شرایط را برای ارتباط با آنها مهیا کرده اید.

صاحبان کسب کار ها در آینده بیشترین اهمیت را را به فرآیندهای ارتباطی و گزارشات و تحلیلهای هوشمند خواهند داد که برای دستیابی به تحلیلهای ارزشمند برای رشد و افزایش بهره وری کسب و کار اولین اقدام ثبت اطلاعات مشتریان و مالی سازمان در نرم افزار های حسابداری آنلاین و تحت وب هست البته نا گفته نماند که صرفاً تحت وب بودن تمام موارد و نیازهای شما را پوشش نخواهد داد.
اتصال نرم افزار به پلتفرمهای مختلف فروشگاهی، دارای امکانات ارتباط با مشتریان و بهره گیری از هوش تجاری که مهمترین موضوع است، از پر اهمیت ترین امکاناتی است که نرم افزار های مورد استفاده کسب و کارها در آینده علاوه بر آنلاین بودن باید داشته باشند.