یکی از ویژگیهای نرم افزار های مدیریت کسب و کار پویایی آنهاست که در مطلب ، برای انتخاب سیستم erp چه پرسشهایی مطرح است به آن اشاره کردیم . حال با توجه به اهمیت موضوع بررسی کوتاهی خواهیم داشت.

شرکتها و مجموعه های فعال اقتصادی در بازه ای از زمان باتوجه به نیازهای مشخص خود و قدری دور اندیشی اقدام به پیاده سازی یک سیستم نرم افزاری مدیریت کسب و کار و یا نرم افزار حسابداری در سازمانشان می کنند، که پس از استقرار نرم افزار و مدتی استفاده، از یک سو به دلیل اشراف کامل کارکنان به سیستم و چشیدن طعم شیرین استفاده از یک نرم افزار نوین خواسته های جدیدی را اعلام میکنند و از سوی دیگر در طول زمان بر اثر تغییر اقلیم کسب و کار ، تغییرات و پیشرفت تکنولوژی نیازمندیهای توسعه یافته ای احساس میشود، در این بین اگر شما سیستمی را جهت مدیریت سازمانتان انتخاب کرده باشین که پویایی لازم را نداشته باشد و به سمت رفع انواع خواسته ها و نیازمندیهای کاربرانش حرکت نکند به مرور زمان سیستمی که با صرف هزینه و انرژی فراوان در سازمان راه اندازی شده بصورت تدریجی بدون استفاده می شود و شما مجبور به تغییر دوباره و در پی آن صرف هزینه و انرژی چند باره خواهید شد.
اما اگر انتخاب شما نرم افزاری با پویایی متناسب با رشد فضای کسب و کار باشد، نه تنها شما را از چند باره کاری نجات میدهد ، بلکه با رفع نیازهای متناسب با هر زمان و مکان از سازمانتان باعث بهره وری بیشتر خواهد شد.

در بررسی نرم افزار های مختلف موضوعی را که هرگز نباید از آن غافل شویم ساختار و نوع نرم افزار است، که پاسخگوی پویایی تیم برنامه نویسی باشد به عنوان مثال نرم افزار های تحت وب بهترین ساختار را برای این پویایی دارن به این دلیل که شما برای بروز رسانی نرم افزارتان مجبور به نصب مجدد نیستید .
نرم افزار بدون اینکه شما متوجه شوید و یا توقفی در کار شما ایجاد شود بروزرسانی شده و شما را از امکانات جدید خود بهره مند میکنند.

پویایی نرم افزار شامل موارد دیگری هم میشود که در مطالب بعدی به بررسی آنها خواهیم پرداخت