مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی ووکامرس

در دنیای مدرن امروزی که کسب و کارها به سمت تجارت الکترونیک و استفاده از بسترهای مختلف اینترنتی بهره می برند یکی از ابزارهای مرسوم برای فروش اینترنتی کالا و خدمات افزونه فروشگاه ساز ووکامرس woocommerce است که بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس فعالیت می کند .
در این مقاله سعی داریم تا شما را با مزایا و معایب این افزونه پر کاربرد آشنا سازیم. و از طرفی به شما بگوییم چگونه حسابداری ووکامرس را راه اندازی نمایید.

ووکامرس رایگان است:

یکی از دلایل اصلی روی آوردن طیف وسیعی از کاربران به سمت این افزونه رایگان بودن آن است . شما میتوانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای آن را از مخزن وردپرس به راحتی دانلود و بر روی وبسایت وردپرسی خود نصب نمایید و به راحتی از امکانات فروشگاه اینترنتی بر روی سایت استفاده نمایید.

راه اندازی آسان:

شما میتوانید با هزینه بسیار مناسب با مراجعه یکی از فعالان این حوزه در سریع ترین زمان فروشگاه اینترنتی خود را با امکاناتی متنوع راه اندازی نمایید.

امکانات فراوان: 

این افزونه بدلیل استفاده گسترده توسط طیف وسیعی از کاربران و توسعه توسط تعداد زیادی از برنامه نویسان فعال در حوزه وردپرس در سراسر جهان توالنایی فروش انواع مختلف کالا و خدمات را به شیوه های متفاوت دارد و در برخی موارد شما با پرداخت مبلغی مشخص میتوانید با نصب افزونه های جانبی از امکانات خاصی برخوردار شوید.

وب سرویس:

افزونه ووکامرس دارای وب سرویس گسترده ای جهت ارتباط با نرم افزار های دیگر می باشد که این امر به کاربران کمک میکند تجربه کاربری بهتری در راستای مدیریت فرآیند فروش با ووکامرس داشته باشد یکی از کاربردهای این وب سرویس اتصال به سیستمهای حسابداری و انبارداری نیز می باشد . اتصال فروشگاه اینترنتی به حسابداری یکی از امکاناتی ست که ابرآیون برای شما فرآهم کرده است.

در ادامه اگر بخواهیم در مورد ووکامرس واقع بین باشیم باید در مورد معایبش هم صحبت کنیم

تعدد پشتیبان:


افراد فراوانی وجود دارن که خود را متخصص ووکامرس معرفی میکنند که هر یک در جایگاه خود توانایی های خوبی دارند اما هعمین تنوع و تعدد در انواع راه حلهای ارائه شده توسط این متخصصین کاربر را دچار سردرگمی میکند پس توصیه می شود در صورت استفاده از این زیرساخت حتما از کمک یک پشتیبان خوب بهره بگیرید.

محدودیت های مختلف :


افزونه ووکامرس و بطور کلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس امکاناتی در چارچوب مشخص دارند که اگر شما پس از مدتی استفاده از این سیستم نیازهای پیشرفته تر و خاصی را بر اساس نوع و روند کاری خود داشتید امکان ایجاد تغییرات در راستای رفع نیازهای مذکور را نخواهید داشت.

امنیت:


یکی از دغدغه های مهم صاحبان و مدیران وبسایتها امنیت محتوا می باشد . سیستم وردپرس ماهیت سورس باز دارد به همین دلیل توسعه دهندگان متفاوتی بر روی این سیستم در حال برنامه نویسی و بررسی می باشند که این امر باعث پایین آمدن سطح امنیت شما خواهد شد. اگر از وردپرس استفاده میکنید  حتما از کارشناسان حوزه امنیت کمک بگیرید.

سرعت لود پایین:


بطور کلی وبسایتهای ایجاد شده با سیستم مدیریت محتوای وردپرس از سرعت بالایی برخوردار نیستند که این امر بدلیل گستردگی امکانات و قابلیتهای گسترده در تنظیم و تعریف محتواست . در فروشگاه ووکامرس هم با بالا رفتن تعداد کالا ها این اتفاق رخ میدهد که سرعت لود صفحات افت میکند.

به عنوان حرف آخر باید گفت که : ووکامرس برای شروع بسیار مفید است اما رفته رفته با رشد فروشگاه شما نیازمند ارتقا به فروشگاه های اختصاصی خواهید بود فروشگاه اینترنتی ابرآیرون یکی از این راه حل هاست.

حسابداری ووکامرس:

ما برای اینکه شما را در استفاده از این افزونه مفید یاری کنیم امکان اتصال نرم افزار حسابدرای ابرآیرون را به فروشگاه اینترنتی ووکامرس مهیا کرده ایم شما می توانید با این ماژول در منو امکانات بیشتر آشنا شوید