رایانش ابری چیست ؟

رایانش ابری یعنی استفاده از قدرت پردازشی بدون دغدغه ی اینکه پردازشگر شما کجاست و چیست . در واقع رایانش ابری یعنی استفاده از فضایی ابر گونه که از شبکه های مختلف تشکیل شده است.

امروزه ، خدمات رایانش ابری  در دنیا مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته و  رشد قابل توجهی داشته است. گزارش به نقل از موسسه گارتنر، ارزش بازار رایانش ابری در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۶۰ میلیارد دلار بوده و پیش‌بینی ها افزایش این رقم تا سال ۲۰۱۸ را به بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار برآورد کرده اند. از این ارقام ، خدمات مورد نیاز کسب‌وکارها و خدمات SaaS ،بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. پیش‌بینی می‌شود هر یک از این دو بخش تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۰ درصد رشد داشته باشند.

خدمات رایانش ابری به دلیل ویژگیهای منحصر به فردش در بازارها و صنایع به صورت گسترده استفاده شده و گسترش استفاده از این فناوری، آن ‌را در بین ۱۰ فناوری برتر دنیا قرار داده است. یکی از مهم‌ترین صنایعی که فناوری رایانش ابری تاثیر قابل توجهی در آن داشته، صنعت نرم‌افزارهای سازمانی ، مالی و صنعتی است. از دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی که شرکت SalesForce برای اولین بار نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان را با استفاده از فناوری رایانش ابری ارائه داد، تا امروز که بیشتر سازمان‌ها انواع سرویس‌های رایانش ابری را در اختیار مشتریان‌شان قرار می‌دهند، بازار راهکارهای نرم‌افزاری ابری سازمانی رشد قابل توجهی داشته است. طبق گزارش موسسه تحقیقاتی IDC، نرخ رشد سالانه راهکارهای برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP) بر بستر ابر از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ در کل جهان ۳۸/۶ درصد بوده و انتظار می‌رود این نرخ از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ به ۸/۳۰ درصد افزایش یابد، همچنین پیش‌بینی می‌شود سهم رایانش ابری از بازار نرم‌افزارهای سازمانی از ۲۲ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۴۵ درصد تا سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

Untitled-1

یکی از دلایل این رشد، استقبال شرکت‌های کوچک و متوسط از راهکارهای بر بستر ابری است. اغلب شرکت‌های متوسط و کوچک ، تمایل دارند از راهکارهای نرم‌افزاری حرفه‌ای استفاده کنند اما به دلیل صرف منابع مالی و انسانی برای این راهکارها، امکان پیاده سازی نرم افزارهای حرفه ای را ندارند. راهکارهای ابری به این شرکت‌ها کمک می‌کنند که بتوانند بدون نیاز به صرف هزینه‌ی زیاد برای زیرساخت و سخت‌افزار، به امکانات راهکارهای نرم‌افزاری قدرتمند و حرفه‌ای با قیمتی توجیه‌پذیر و مناسب دسترسی داشته باشند و منابع خود را برای توسعه زمینه فعالیت خود صرف کنند.

دغدغه‌ی استفاده از راهکارهای حرفه‌ای برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در ایران هم وجود دارد اما استفاده از فناوری رایانش ابری نیازمند زیرساخت اینترنتی مناسبی است که پیش از این در ایران کمتر در دسترس قرار داشت. در سال‌های اخیر، زیرساخت‌های ارتباطی در کشور رشد قابل توجهی داشته‌اند. براساس گزارش اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) ضریب نفوذ اینترنت از ۱۵.۹ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۳۹.۴ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته که نشان‌دهنده رشد ۲.۵ برابری است. هم‌چنین مصرف پهنای باند اینترنت بین‌الملل در ایران طبق گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از اردیبهشت تا مرداد سال ۱۳۹۵، ۲۵ درصد رشد داشته؛ این شواهد نشان می‌دهد که زیرساخت لازم برای استفاده از فناوری رایانش ابری در ایران فراهم شده است؛ افزون بر این شواهد، ایجاد و گسترش قابل توجه کسب‌وکارهای اینترنتی را می‌توان دلیل دیگری برای اطمینان از به‌وجود آمدن زیرساخت‌های مناسب اینترنت در کشور و ایجاد زمینه مناسب برای ارائه راهکارهای سازمانی ابری دانست.

با توجه با فراهم شدن زیرساخت‌های ارتباطی و وجود نیازهای بازار نرم‌افزارهای سازمانی که فناوری رایانش ابری می تواند بهترین پاسخ به آن‌ها باشد، ابرایران راهکارهای یکپارچه هوشمند و مبتنی بر رایانش ابری را مطابق با نیاز کسب و کارهای مختلف به بازار معرفی کرده است . از آنجا که اکثر این نیازها در حوزه کسب و کارهای متوسط و کوچک هستند شرکتها میتوانند بدون پرداخت هزینه های بالای  ایجاد زیر ساخت سخت افزاری برای استفاده از یک راهکار یکپارچه و فراگیر در سازمان خود با استفاده از راهکارهای مبتنی بر رایانش ابری (ابرایران) از راهکاری حرفه ای ، هوشمند و یکپارچه در جهت بهبود کسب و کار خود استفاده نمایند.

راهکارهای ابرایران در حوزه های زیر در دسترس شما هستند هستند:

حسابداری ، خرید و فروش ، انبار داری ، حقوق و دستمزد ، حسابداری ارزی ، تولید ، مدیریت کارخانه ، اتوماسیون اداری ، مدیریت بازرگانی ، مدیریت مناقصات ، مدیریت آموزشگاه ، سیستم نظام پیشنهادات سازمان

 کاربران نرم افزارهای مبتنی بر وب ابرایران به دلیل بهره گیری از فناوری رایانش ابری همواره از آخرین نسخه های نرم افزار استفاده می کنند و در کنار بهره گیری از راهکار یکپارچه و فراگیر در کل سازمان از امنیت بالای اطلاعات برخوردار بوده و در هر لحظه و هر مکان از طریق اینترنت به کلیه اطلاعات سازمان خود دسترسی دارند. و هیچ گونه نگرانی جهت نگهداری از تجهیزات سخت افزاری نخواهند داشت.